Universaalne juhend reisijale

Võimalusel, saadame koos piletite-voucheritega välja ka personaliseeritud juhend reisijale. Küll aga juhuks, kui reisikorraldaja ei ole vastavaid juhiseid koostanud – tegime valmis lühikest check-listi ning protsesside kirjeldust mis võtab kokku peamised reisi verstapostid.

Enne lennujaama minekut

Kontrolli dokumente:

  • Pass ( reeglina peab kehtima vähemalt 6 kuud pärast reisi lõppu).
  • Viisa (vajadusel).
  • Elektrooniline lennupilet.
  • Hotellimajutuse vautšer.
  • Lastega reisides – lapse pass ja vajadusel notariaalselt kinnitatud nõusolek. Täpsemalt: https://reisitargalt.vm.ee/lastega-reisimine/

Kontrolli pagasireegleid:

  • Käsipagas – kuni 8 kg.
  • Registreeritav pagas – 20 – 30 kg (sõltuvalt lennufirmast).
  • Lisakotid (nt sülearvuti, käekott) peavad enamasti mahtuma käsipagasi sisse. Pagasireeglitest Tallinna lennujaamas (sh keelatud esemetest) loe täpsemalt siin: https://airport.ee/info-pagasi-kohta/

Sõlmi reisikindlustus:

  • Hoia kindlustuse kontaktandmed alati käepärast.
  • Soovitame tervise-, õnnetusjuhtumi-, pagasi- ja reisitõrkekindlustus.

Lennujaama toimingutest

Saabumine lennujaama:

  • Jõua lennujaama vähemalt 2,5–3 tundi enne väljalendu. Boeing 777-300ER lennuki puhul algab check-in lausa 3t ning 45 min enne väljumist. Arvesta sellega oma aega planeerides.
  • Pea meeles, et check-in lõppeb ca 1 tund enne lennu väljumist.

Check-in ja turvakontroll:

  • Registreeri lennule, anna ära registreeritud pagas ja võta pardakaart.
  • Kui Sa reisid koos beebiga, küsi lennujaama töötajalt, kas võid kuni lennukini koos lapsevankriga minna? Reeglina seda lubatakse ning annad lapsevankri lennujaama töötajale vahetult pardale minnes.
  • Läbi turvakontroll ja passi/pagasi kontroll.

Lend:

Uuri reisiagendilt aegsasti reisi kestust ja kas lennul on toitlustus (lisatasu eest või hinna sees).

Pärast maandumist

Pärast maandumist:

  • Läbi passikontroll.
  • Vajadusel osta viisa kohapeal (nt Hurghadas ca 25 USD/reisija).
  • Võta ära oma pagas ja kontrolli selle seisukorda. Probleemide korral koosta akt (PIR) enne lennujaamast väljumist. NB! Kui vastav akt ei ole otse lennujaamas koostatud – suure tõenäosusega kindlustushüvitist ei saa

Kohtumine reisiesindajaga:

  • Reisikorraldaja esindaja ootab Sind kas lennujaamas või terminali väljapääsul sildiga. NB! Pea meeles, et reisikorraldaja nimetus on Sul dokumentidel kirjas. Reisikorraldajateks on nt JoinUp, Coral Travel, Anex Tour, Novatours, Tez Tour. Otsi just need nimetused!
  • Lennujaamast väljudes suunab reisiesindaja Sind transfeerbussi (ühis- või individuaaltransfeer).

Transfeer hotelli:

Jõudes transfeeribussi, võta istet ning puhka. Reisiesindaja loeb peamised asjad sõidu ajal ära. Veendu, et Sul on reisiesindaja kontakt olemas. Tema on see inimene, kes vajadusel operatiivselt reageerib ning abistab Sind kohapeal keerulisemates olukordades.

Hotelli jõudes

Hotelli sisseregistreerimine:

  • Check-in algab tavaliselt alates kella 14:00
  • Esita vastuvõtus pass(id) ja voucher-i. Hea nipp on anda koos dokumentidega receptionis ka mõningat “tippi” (nt 20-30 USD). Sedasi on šanss saada koheselt hea tuba – kohe suurem!
  • Suundu oma tuppa. Juhul, kui see ei sobi/meeldi või on puudustega – ära paki oma asjad lahti vaid suhtle receptioniga ning lase kas parandada või tuba vahetada.
  • Kui ei aita – helista esindajale kohe, mitte alles reisi lõpus.

Infotund:

  • Infotundi viib läbi reisikorraldaja esindaja
  • See toimub tavaliselt kas samal või järgmisel päeval
  • Antakse infot hotelli reeglite, ekskursioonide ja tagasilennu kohta

Kindlustusjuhtum

Tagasisõit

Valmistu lahkumiseks:

  • Väljumisele eelneval õhtul kontrolli transfeeri kellaaega giidilt, infostendilt või äpist
  • Hotellist lahkudes, kontrolli, et kõik isiklikud esemed on pakitud ja seif on tühi
  • Tasu ära kõik arved receptionis (minibaar, lisateenused jne)

Check-out:

  • Toa loovutamise aeg on reeglina kell 12:00, isegi kui lend on öösel
  • Pagasit saab vajadusel jätta hotelli pakiruumi
  • Kokkuleppel hotelliga võib (ilmselt lisatasu eest) pikendada toas viibimise aega. Reisi tellides me ei saa seda kahjuks garanteerida, kuna see sõltub hotelli täituvusest. Küll aga me saame osta teile +1 öö hotellis ning tuba on sellega Teie oma kuni transfeeri ajani. Küsi lisa teenindajalt.

Transfeer lennujaama:

  • Ole hotelli fuajees valmis vähemalt 10–20 min enne transfeeri aega
  • Pea meeles, et grupitransfeer ei oota hilinejaid!

Tagasilend:

  • Registreerimine algab reeglina 2,5-3 tundi enne väljalendu
  • Check-in lõpeb tavaliselt 1 tund enne väljumist

Eestisse saabudes:

Pretensioonid (nt puuduv pagas) tuleb esitada kirjalikult nii kiiresti kui võimalik, eelistatavalt juba reisi ajal.

Kontrolli, kas kogu pagas on olemas. Kui midagi on puudu / rikkis – koosta akt (PIR) enne lennujaamast väljumist. NB! Kui vastav akt ei ole otse lennujaamas koostatud – suure tõenäosusega kindlustushüvitist ei saa

Kindlustusjuhtumitest

  • Kindlusjuhtumi saabumisel võta ühendust oma kindlustusseltsiga kindlustuspoliisil toodud numbril nii ruttu kui võimalik ning lähtu kindlustusseltsi juhistest.
  • Hoia alles kõik tšekid, arved ja tõendid.

et
Kerige üles